پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است-راهبرد معاصر
اوباما: آمریکا به «۴ سال دیگر» ترامپ در کاخ سفید نیاز ندارد پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه | پوتین: روابط با ایران برای ما در اولویت است | دعوت رسمی پوتین از پزشکیان برای سفر به مسکو + تصاویر رهبر چچن نمایندگان روس را به انتقام‌جویی خونین تهدید کرد لاوروف: هیچ نشانه‌ای از نظامی‌سازی برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد ۲۰ کشته در حمله مردان مسلح به معدنچیان در بلوچستان حزب الله: استفاده از آسمان عراق برای حمله به ایران تنگه هرمز را خواهد بست نماینده ایران در سازمان ملل: رژیم اسرائیل تهدید جدی برای امنیت بین‌المللی است | آماده دفاع از حاکمیت خود هستیم ادعای رسانه‌های عبری درباره ترور یکی از اعضای حزب‌الله سفیر ایران در ترکیه: دوره خویشتن‌داری یک‌جانبه ایران به پایان رسیده است ایتالیا سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد کمین ترکیبی گردان‌های قسام برای اشغالگران | هیچکس زنده خارج نشد رژیم اسرائیل ۲۲ فلسطینی را در کرانه باختری ربود هشدار عراقچی درباره شکل‌گیری غزه‌های دیگر در منطقه عیادت نماینده مقام معظم رهبری از مجتبی امانی | هدیه رهبر انقلاب برای سفیر ایران در لبنان

پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است

رئیس جمهور کشورمان در دیدار با رئیس جمهور فدراسیون روسیه با تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور، گفت: ارتباط ما با روسیه صمیمانه و راهبردی است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 11
کد خبر: ۲۵۹۸۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، مسعود پزشکیان ظهر امروز جمعه در دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه، با تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور گفت: ارتباط ما با روسیه صمیمانه و راهبردی است.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از فرصت دیدار با همتای روس خود گفت: از نظر اقتصادی و فرهنگی ارتباطات ما روز به روز تقویت شده و قوی‌تر می‌شود. روند رو به رشد همکاری‌های ایران و روسیه با توجه به اراده رهبران عالی دو کشور به ضرورت تقویت این ارتباطات باید تسریع شود.

پزشکیان با بیان اینکه ایران و روسیه ظرفیت‌های متقابل و مکمل خوبی دارند و می‌توانند به یکدیگر کمک کنند، افزود: مواضع ما در دنیا خیلی نزدیک‌تر از دیگران به یکدیگر است.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به تسریع در امضای سند راهبردی مشارکت ایران و روسیه، بر توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم در جریان حضور در اجلاس بریکس در روسیه، این معاهده را نهایی کنیم.

پزشکیان با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هیچ چارچوب حقوقی و انسانی بین‌المللی را رعایت نمی‌کند و شرایط در منطقه بحرانی است؛ کشور‌های اروپایی و آمریکا نمی‌خواهند ارتباطات کشور‌های منطقه در بستر آرامی ادامه یابد.

پوتین: همکاری با ایران برای ما اولویت بالایی دارد

رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این گفتگو اظهار داشت: همکاری‌های دو کشور برای ما اولویت بالایی دارد و توسعه روابط و افزایش حجم تجارت میان دو طرف خیلی خوب در حال انجام است.

ولادیمیر پوتین ضمن دعوت از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس بریکس و برگزاری نشست مشترک دوجانبه گفت: ما به طور مشترک در سطح بین‌المللی همکاری می‌کنیم و ارزیابی‌ها و رویکرد‌های جهانی ما یکسان است. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار